Regulamin sklepu internetowego
Pracownia Autorska Kwiatek.pl
⭳ Regulamin do pobrania
(PDF)
-
Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu
- Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu
internetowego Pracownia Autorska Kwiatek.pl, działającego pod adresem www https://pracowniaautorskakwiatek.pl.
- Właścicielem Sklepu jest
Mariusz Kwiatek, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Pracownia Autorska Kwiatek z siedzibą pod adresem: ul. Wiosenna 8, 16-002 Nowe Aleksandrowo wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 5841659183
(dalej „Sprzedawca”).
-
Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:
Adres do kontaktu: ul. Wiosenna 8, 16-002 Nowe Aleksandrowo
Adres e-mail: sklep@pracowniaautorskakwiatek.pl
Numer telefonu: 602532168 (godziny obsługi telefonicznej klientów – w zakładce
Kontakt).
-
Wymagania techniczne
- W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:
- komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;
- dostępu do sieci Internet;
- aktywnego adresu e-mail.
-
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
- Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze
strony internetowej Sklepu można przeczytać w
Polityce
prywatności
.
-
Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta
-
Sklep umożliwia zakup
towarów (dalej „Towary”),, uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu. Aby
dokonać zakupu, nie jest potrzebna rejestracja / założenie konta w sklepie.
W celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru
Towarów
w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania
zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności).
- Informacje o produktach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy
sprzedaży
w
rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych
koniecznych do wykonania umowy i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych do wygenerowania
faktury
VAT.
- Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest
jednorazowa, a
adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego
logowania.
Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, a przy kolejnych
zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
- Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W
tym
celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: sklep@pracowniaautorskakwiatek.pl.
- Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym
brzmieniu)
oznacza:
- złożenie Sprzedawcy oferty zakupu
Towarów
zgodnie z opcjami
wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
- akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny
Towarów
oraz kosztów
ich dostawy.
- Do zawarcia umowy
sprzedaży
(dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji
(przyjęcie oferty klienta), o czym Sprzedawca informuje poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem
przyjęcia zamówienia
do realizacji.
-
W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części), Sprzedawca
poinformuje o tym klienta - nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje
klienta
jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia, np. częściowej
realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych.
Jeżeli
zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji,
Sprzedawca
niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).
;
- Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w
momencie
dostarczenia
Towaru
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie
powstałe
w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych
niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał
nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim
przypadku
Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości
podanych danych.
-
Ceny i metody płatności
- Ceny
Towarów
podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem VAT.
-
Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy
wybranego przez klienta.
- Dostępne metody płatności
opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz
prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
-
Sklep oferuje następujące metody płatności:
- tradycyjny przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy
- szybki przelew elektroniczny / BLIK / płatność tzw. wirtualnym portfelem - za
pośrednictwem platformy płatniczej:
- Shoper Płatności (Autopay)
- płatność kartą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic
- płatność odroczona – za pośrednictwem operatora wskazanego na etapie składania
zamówienia
- Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna nastąpić
w
terminie 3
dni
od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie
poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w
ratach za
pośrednictwem zewnętrznego partnera.
-
W przypadku wyboru płatności poprzez Shoper Płatności, podmiotem świadczącym obsługę płatności
online w zakresie płatności szybkimi przelewami i kartami płatniczymi jest Autopay S.A.
-
Dostawa towarów
- Dostawa Towarów odbywa się wedle wyboru klienta:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej
- do paczkomatów InPost
- Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za zrealizowane z
chwilą
nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem).
Dokładny
rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa przewoźnik.
-
Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 5
dni roboczych, chyba, że w opisie produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie
inny
termin. Szczegółowe terminy realizacji podane są na stronie Sklepu w zakładce
„Czas realizacji zamówienia”.
-
Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za pokryciem
kosztów
wskazanych na stronie Sklepu w zakładce “Czas i koszty dostawy”.
-
Odstąpienie od umowy
- Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach
konsumenta
(dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy
sprzedaży
Towaru w
terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których
mowa
poniżej.
-
Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie,
oświadczenie:
- w formie elektronicznej na adres: sklep@pracowniaautorskakwiatek.pl lub
- w formie pisemnej na adres: ul. Wiosenna 8, 16-002 Nowe Aleksandrowo.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj, przy czym
użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane Towary na
adres
pocztowy Pracownia autorska kwiatek, ul. Wiosenna 8, 16-002 Nowe Aleksandrowo.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu
od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:
- ceny Towaru;
- kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu
dostarczenia
rzeczy, oferowanego w Sklepie.
- Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem,
albo
co
najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.
- Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały
przez
klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed
złożeniem
oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia
charakteru,
cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
- nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta /Przedsiębiorcy
Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary
personalizowane);
- ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary
szybko
psujące się);
- dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez
klienta,
a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów
higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych);
- nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na nośniku
materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte
po dostarczeniu;
- które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi
towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);
- dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa papierowa);
- których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje
kontroli,
i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a
których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań
na
rynku,
nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
-
Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi
Towary
zgodne z Umową.
- Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność
Towarów
zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych
klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
- Reklamacje mogą być składane:
- w formie elektronicznej na adres: sklep@pracowniaautorskakwiatek.pl
- lub w formie pisemnej na adres: Pracownia autorska kwiatek, ul. Wiosenna 8, 16-002 Nowe Aleksandrowo.
-
Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez
wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
- W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i
Przedsiębiorca
Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także
z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- W powyższym celu można:
- zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji
społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
- skorzystać z
platformy ODR
(Online Dispute Resolution), która służy do internetowego
rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań
wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można
znaleźć
tutaj,
- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej umowy.
- Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://polubowne.uokik.gov.pl/.
-
Postanowienia końcowe
- Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta
(i
Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
- Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie mają zastosowanie
do
zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych
Umów
o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów
posiadających
Konto w sklepie - klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania
nowej
treści.
- Regulamin obowiązuje od dnia 02-08-2024 r.